Ηθοποιός, σκηνοθέτης και φωτογράφος, η Έφη Γούση είναι μία καλλιτέχνης που βιώνει κάθε νέο της project από τρεις διαφορετικές οπτικές και αυτό είναι που την κάνει ξεχωριστή.
Οι εικόνες της Έφης Γούση έχουν κάτι βαθιά ελληνικό από την πρώτη κιόλας φορά, που θα τις συναντήσει το βλέμμα σου. Το 2021 συμμετείχε ως μία εκ των φωτογράφων του project «Odysseys» για τον κορυφαίο γαλλικό οίκο Dior, αποδεχόμενη την ξαφνική, όπως έχει δηλώσει, πρόταση της Maria Grazia Chiuri. Μέσα από την συγκεκριμένη συνεργασία, που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της επιστροφής του οίκου στην Ελλάδα, τιμώντας την επέτειο των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση αλλά και την φωτογράφιση που είχε κάνει ο ίδιος ο monsieur Dior το 1951 στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, η Έφη Γούση κλήθηκε να αποτυπώσει την έννοια της σύγχρονης μόδας μέσα από το πρίσμα της διαχρονικής αισθητικής της αρχαίας Ελλάδας.
Έτσι το μαγνητιστικό τοπίο της Μήλου έγινε το κατάλληλο σκηνικό, που κατά την ίδια εκφράζει την αυθεντική Ελλάδα, με έναν σύγχρονο, σημερινό τρόπο. Η σουρεαλιστική ατμόσφαιρα της σιωπής αποδόθηκε μέσα από μία σειρά λήψεων με δύο δίδυμα μοντέλα, που έμοιαζαν σαν δύο σταγόνες νερό. Οι δημιουργίες της Maria Grazia Chiuri ήταν εμπνευσμένες από την ελληνική ιστορία με ελαφρές πτυχώσεις, αέρινα υφάσματα, διαφάνειες και την χρωματική παλέτα των ελληνικών νησιών. Λευκό, beige, nude και γαλάζιο έβαλαν το ελληνικό φως στα ρούχα της συλλογής.
Η σκηνοθετική ματιά της Έφης Γούση την βοηθά να στήσει το κάθε ένα της project με μία διαφορετική οπτική, προσωπική και ξεκάθαρα αναφορική. Οι γυναίκες είναι το επίκεντρο των έργων της, όπως άλλωστε και στην αρχαία μητριαρχική Κνωσό, που είναι μία από τις πηγές έμπνευσης της. Πώς, όμως, μπορεί να έρθει στο σήμερα ένας τόσο μεγάλος πολιτισμός, που στα μάτια των περισσότερων μοιάζει ιερός; Μπορούμε να έχουμε αυτό το μαγικό άγγιγμα που θα κάνει το grecian chic απτό, σημερινό και ανθρώπινο; Η Έφη θεωρεί πως η ιστορία και όχι η όψη, είναι αυτή που κάνει τον ελληνικό πολιτισμό τόσο γοητευτικό και ακαταμάχητο.
«Όταν ακούμε τον όρο grecian chic στην μόδα συνήθως το μυαλό μας πηγαίνει σε λευκά υφάσματα, σε συμμετρίες, αφορμώμενα από την αρχιτεκτονική του αρχαίου πολιτισμού. Βλέπουμε όλα αυτά τα χρόνια την Ακρόπολη λευκή – μπεζ και φτιάχνουμε αντίστοιχα τα δικά μας αγάλματα. Η Ακρόπολη όμως δεν ήταν λευκή, είχε χρώμα, αυτό που βλέπουμε είναι αυτό που μετατράπηκε μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι αυτό που κάνει γοητευτικό κάποιον ή κάτι, είναι η ιστορία του».
H ίδια μας αναλύει το δικό της mood board, που ξεκινάει από τον αρχαίο Μινωικό πολιτισμό, περνάει από την κυκλαδική τέχνη, τα νησιά μας και φτάνει μέχρι τις παραδοσιακές φορεσιές των γυναικών του 19ου αιώνα, την ποίηση και φυσικά την ίδια την Ακρόπολη.
«Ως σκηνοθέτης, αν είχα να αναδείξω μία grecian chic ηρωίδα, θα συμπεριλάμβανα στο moodboard: τις τοιχογραφίες του Μινωικού Πολιτισμού, ένα εισιτήριο για την έκθεση «Κάλλος» στο μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, τις παραδοσιακές φορεσιές των γυναικών της Καρπάθου και της Χίου, το σεληνιακό τοπίο της Μήλου, την Αφροδίτη, τους αμμόλοφους της Λήμνου και το ξωκλήσι της Παναγιάς Κακαβιώτισσας, τις σαρακατσάνικες καλύβες, ποιήματα της Μάτση Χατζηλαζάρου, την Ακρόπολη, ένα σύκο και μία γάτα».
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η grecian chic ηρωίδα της Έφης Γούση θα είναι πέρα για πέρα αληθινή, ιδωμένη μέσα από το φως και το εκτυφλωτικό μπλε του Αιγαίου, μέσα από την τέχνη και την αρχιτεκτονική μας, μέσα από την έμπνευση των αρχαίων μνημείων μας, μέσα από τα βουνά, τους κάμπους και το τοπίο της ελληνικής υπαίθρου, μέσα από τις στολές των χωριών μας και τα ελληνικά φολκλόρ, την ποίηση, την μουσική, ένα σύκο και μία γάτα.